Summary: | В статті розглядаються питання формування цифрової компетентності майбутніх економістів. Обґрунтовано, що формування такої компетентності є невід’ємною складовою їх майбутньої підготовки. Проаналізовано різні підходи щодо визначення поняття «цифрова компетентність». Зроблено висновки про те, що цифрова компетентність майбутніх економістів є комплексною характеристикою фахівця. Вона полягає у неперервному, активному та творчому використанні цифрових технологій як у професійній діяльності, так і повсякденному житті. При цьому складовими цифрової компетентності майбутніх економістів є загальна цифрова компетентність (інформаційна, комунікативна, технічна та споживча) та спеціальна цифрова компетентність, яка являє собою знання, уміння та навички використання комп’ютерних технологій та прикладного програмного забезпечення для вирішення економічних задач (здійснення аналітики, підготовки статистики, розроблення бізнес-планів, звітів тощо). Розглянуто застосування комп’ютерних технологій та програмного забезпечення (ПЗ) у різних видах професійної діяльності майбутніх економістів. Зокрема, розрізняють два види ПЗ: загального та професійного призначення. До першого відноситься ПЗ, призначене для використання широким колом користувачів: табличні, текстові, графічні процесори, системи управління базами даних, мережеві програми, засоби створення мультимедійних презентацій, інші електронні ресурси. Таке ПЗ використовується для виконання основних операцій зі збору, обробки, перетворення даних і застосовується як в економічній, так і інших сферах людської діяльності. До другого виду відноситься ПЗ, використання якого потребує певних фахових знань майбутніх економістів, умінь та навичок. Застосування такого ПЗ дозволяє розв’язувати професійні економічні задачі. До прикладного ПЗ, що використовується в професійній економічній діяльності, відносяться засоби автоматизації бухгалтерського обліку, фінансової звітності, універсальні банківські системи, фінансово-аналітичні системи тощо. Відмічено, що цифрову компетентність можна сформувати, практикуючись у використанні різного ПЗ не лише при вивченні інформатичних дисциплін, а й під час вивчення профільних економічних дисциплін, виконуючи навчально-професійні завдання різного виду й складності. |